Jujur lah dengan diri sendiri..

Dalam kehidupan ini... aku harus jujur...
jujur dengan diri aku sendiri..... membawa kepada kejujuran kepada semua orang di sekeliling ku....Dunia sekarang.. kejujuran dianggap membawa padah pada diri sendiri....
namun ini adalah Prinsip hidup aku... JUJUR...
aku benci kepada orang yang tidak jujur dengan aku...dan orang-orang disekeliling nya......
Jika dia tidak jujur...Tuhan akan tunjukkan KebenaranNya....tetapi...
aku juga kasihan....
kerana dalam kehidupan ini... ada orang yang tidak sedar bahawa dia tidak jujur dengan diri sendiri dan orang disekitarnya... "dia tidak sedar".... dia lena dan leka.. dan dia rasa apa yang dibuatnya itu adalah betul...... hal ini lebih kesian daripada orang yang tahu bahawa dirinya memang tidak jujur.....

Comments

  1. jujur ibarat buah yg masak ranum menunggu gugur... dinantikan org untuk merasai kemanisan dan keenakkan isi dan rasanya..

    ReplyDelete
  2. Wow... pepatah Tok lagi tinngi maksudnyer...
    anekdot yang tepat dan telus...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts