Drama Latin yang aku suka

Ni cerita yang aku suka jalan ceritanya yang realiti. Memang berlambak orang yang macam ni.. yang orang digolongkan dalam kumpulan hodoh. Aku rasa ramai orang yang sedar tentang golongan ni lepas tengok citer ni. Sebenarnya bukan diorang yang nak berada dalam kumpulan hodoh itu tetapi orang yang rasa dia cantik yang letakkan mereka dalam kumpulan itu. Tetapi orang yang rasa dia cantik.. betul ke cantik?... kalau ada orang yang rasa dia cantik.


Drama Telenovela ni famaous time aku STPM.. 1Malaysia fenomena drama latin... beratus episod tapi orang sanggup tengok. Walaupun time tu aku tengah berada di medan perang..STPM tapi citer ni aku always follow. Aku jenis yang tak keluar rumah.. so, tv is the important things for me. Cerita ni mengenai seorang gadis 'nerd' yang tak pandai bergaya dan sangat hodoh.

Kalau sekali orang tengok, orang akan berpaling sekali lagi untuk tgk dia sbb kehodohan dia. Tapi dia bekerja di Syarikat Texstile dan termasuk model2 yang cantik2 sekali la. So sangat kontra watak dia dan orang disekitarnya. aku tengok citer ni sebab kesian kat dia.. dia dibuli dan dipergunakan oleh bos dia sebab dia mahir mengenai akaun. So, akaun syarikat ni yang di manipulate oleh bos dia, dia yang uruskan....


Dalam citer ni semua watak dalam dunia ni ada. Macam2 kerenah dan peel... dan yang best, bos dia yang selalu hina dia... dalam kepura -puraan...... tidak sedar bahawa dia cintakan Betty.. Dia cintakan Betty dalam diam... dia memang betul2 mempergunakan Betty.

Tapi Betty pun cerdik, lepas dia tau dia dipergunakan dia merancang untuk jatuhkan Syarikat bos dia.. dia juga berubah rupa dan membantu geng2 dia yang digolongkan dalam golongan hodoh tu... tapi akhirnya dia dengan bos dia berkahwin juga sebab dia cintakan bos dia dan bos dia pun sebenarnya cinta kan dia walaupun ketika itu dia hodoh, maksudnya, dia bukan cintakan fizikal Betty tapi dia betul2 cintakan Betty. Moral values citer ni jangan pandang rendah pada seseorang dan jangan perasaan cantik!

Comments

Popular Posts