Movie Hollywood..

Transformers

Sebuah movie yang buat aku teruja dengan robot dan cerita ni membuat aku jadi makin kagum dengan Micheal Bay... Jalan cerita yang sangat menarik, watak robot2 yang canggih tapi menggunakan bahasa yang menarik.. keleteh robot yang friendly membuat kan aku pun rasa ingin ada dalam citer ni.. hehehe..



Twilight

1st time aku suka sangat dengan watak Wampire yang romatik ni. Cerita filem ni agak membosankan bagi orang yang tak suka menghayati macam aku.. tapi cerita yang difilemkan dari Novel ini berjaya menyentuh hati aku.. sangat suka dengan kedua-dua watak filem ini.


Twilight
The New Moon Saga

Ini Twilight kedua... tapi tak sehebat yang pertama.. tapi aku suka jugak.. cerita dia tambah lagi koleksi hantu - hantu lagenda Inggeris maca hantu jelmaan serigala. Ada aksi yang menarik tapi citer novel ni memang buat kita mengantuk la... aku pun hampir tertidur tengok citer ni... tapi still best!!! aku harap kali ketiga citer ni best.


The Proposal

Citer ni bukan citer aksi tapi citer wanita bekerjaya masa kini tapi jalan citer ni unik sebab wanita yang propose lelaki.. jadi menarik hati aku.. lagi pun aku tertawan dengan watak Sandra Bullock. Wanita dengan pangkat tinggi, perfectionist.. cantik, bergaya.


Watak dia ni, dalam citer ni ramai orang tak suka dia tapi dia tak pernah masuk campur hal orang lain. Dia dengan diri dia jer tapi dia terpaksa propose pembantu dia untuk dia kekal bekerja di Syarikat itu. seronok tengok gelagat dia dalam citer ni. Aku memang suka Sandra Bullock.


Miss Congeniality

Citer ni citer lawak. aku suka dengan watak utama citer ni Sandra Bullock. Ni citer tahun aku tengah STPM.. aku tak tengok movie tapi aku juz tengok VCD tapi citer ni memang melekat dalam otak aku,...


Citer ni, watak utama dia, dia selalu kena buli dekat ofis dia, bos dia kurang keyakinan kat dia. dia dari seorang wanita yang lasak dan keras tapi boleh jadi ayu dan cantik sebab dia menyamar dalam Pertandingan Ratu cantik USA....

Inilah antara filem hollywood yang melekat kat jiwa aku.. aku simpan koleksi citer2 yang aku minat ni... bila time free aku tengok la.. untuk hiburkan jiwa sendiri... tapi citer2 ni secara tak langsung ada mempengaruhi dalam kehidupan seharian kita. tapi secara kita tak sedar dan macam aku... dari filem juga kita bboleh belajar sesuatu... the is always have the moral values.. everywhere n everytime... n anywhere

Comments

Popular Posts