Suara hati bisu

aku manusia serba sederhana
Kini, aku ada rasa sedikit tekanan. Aku ada rasa sedikit kesakitan. Aku ada rasa sedikit kepenatan. Aku ada rasa sedikit kekurangan. Aku ada rasa sedikit kekecewaan. Aku ada rasa sedikit kekalahan. Aku ada rasa sedikit kekaguman. Aku ada rasa sedikit gangguan. Aku ada rasa sedikit kerinduan. Aku ada rasa sedikit kesayangan. Aku ada rasa sedikit kekeliruan. Aku ada rasa sedikit keilmuan. Aku ada rasa sedikit kebisuan. Aku ada rasa sedikit kecelaruan. Aku ada rasa sedikit khianatan. Aku ada rasa sedikit belas kasihan. Aku ada sedikit harapan. Aku ada rasa keterbukaan. Aku ada rasa penerimaan. Aku ada rasa kegembiraan. Semuanya bergaul dalam hati kecil ini.  Ini semua akan kita semua sebagai manusia akan lalui dalam kehidupan kita. Jika bukan sekarang mungkin di masa hadapan. Orang kata ini lah asam garam kehidupan. Nak tak nak aku harus meneruskan kehidupan aku yang penuh dengan kesederhanaan yang tersembunyi kesempurnaan didalamnya. Ya Tuhan, berikan kekuatan untuk aku teruskan perjalanan hidup aku. InsyaAllah... 

Comments

Popular Posts