Rupanya... dia dah datang

Ya Allah... aku syukur sujud kepadamu...
Saban hari dalam 3 minggu ini aku ada terasa sesuatu yang pelik dalam diri tapi aku tidak pasti apakah ia...
untuk kepastian, Aku buat ujian... oh negatif... ok...dapat la ku laksanakan tugas aku seperti biasa... tapi semasa melaksanakan tugas... aku ada ternampak sekilas bayangan bayi bermata kelabu... comel.. sangat comel... dalam hati aku berkata, eh kenapa tetiba je nampak baby ni?.... um, mungkin mainan hati, bisik hati kecil.....

Suatu pagi aku mula rasa  loya dan muntah... bagi aku itu biasa saje mungkin kerana aku tidak makan semasa bertugas.... semakin kerap aku ingin muntah... tapi aku tahan kerana takut nanti kawan - kawan tersalah erti. aku juga terasa sakit di bahagian dada dan rahim... sangka aku itu mungkin kerana tindakbalas badan aku kerana menghampiri 'bulan merah'.... so, itu adalah perkara biasa....

badan aku mulai lemah.... aku rasa tidak bermaya... namun aku kuatkan semangat habiskan tugas yang harus aku selesaikan demi masa depanku..... segala aktiviti aku sertai... berjalan sekuat hati, bermain bersama - sama rakan setugas... menari ...macam2 lagi...

Selesai tugas di perantauan...pulang ke rumah dan berehat... namun penat dan lenguh seluruh badan tidak juga hilang.... aku mula rasa pelik.... namun aku tidak fikirkan 'itu' sebab aku dah siasat sebelum pergi bertugas diluar.. dan ia negatif.... aku teruskan hidupku... suami tersayang cuba hilangkan rasa tidak selesa dibadan ku dengan mengurut aku sedaya - upayanya.....namun rasa loya dan muntah makin menjadi - jadi... pantang berbau aku terus loya dan hari ini aku sudah tidak tahan.... lantas mengikut saranan kawan - kawan aku yang pakar bertemankan sahabat ku ... ke sebuah klinik.. dia sabar menunggu diluar dan aku masuk ke bilik untuk di periksa oleh doktor.. 15 minit menunggu.. setelah di selidiki rupanya.... benarlah seperti ramalan teman -  teman ku..... dah 6 minggu rupanya dia didalam tubuhku.... i love u baby!


Comments

Popular Posts