My Baby

Alhamdulilah... minggu ni tinggal 1 hari lagi genap kandungan ku 12 minggu atau 3 bulan..... rutin harian masih sama... aku masih lagi larat. Ada masa tak sedar ada isi dalam perut... hehehehe... Alahan mengandung aku masih alami. melalui pembacaan aku, ada wanita mengandung yang tidak mengalami apa - apa alahan tapi ada juga yang mengalami alahan teruk. Nasib baik aku dipertengahan... semua bau aku sensitif, segala yang aku baca tentang alahan mengandung semua aku alami..... Baru aku rasa betapa payahnya nak jadi seorang ibu.. inilah yang dialami oleh semua ibu didunia... Tapi, aku terfikir tentang bayi - bayi yang banyak dibuang seperti sampah pada zaman sekarang seperti mengandung dan melahirkan manusia di dunia ini tiada nilai... setelah mengandung sembilan bulan, bayi itu dibuang begitu saja... Tergamak, manusia zaman sekarang!!!! Mungkin ini petanda manusia akhir zaman.... Kalau ikutkan hati, aku ingin tangani gejala yang negatif ini, tapi apa upaya yang aku ada... aku hanya boleh menulis dengan niat boleh membuat manusia berfikir sebelum terlibat dengan gejala ini......

Comments

Popular Posts