Friday, July 13, 2012

Semuanya Ketentuan Ilahi

Hari ni, aku dan suami tak sabar nak balik kampung, Kota Bharu Kelantan sebab esok hari Sabtu, kami akan adakan Majlis Aqiqah Awra Nashrullah dan juga Aqiqah dua sepupu dia, Ali Zayn Al Abidin. Ali Zayn tua dua bulan dari Awra dan menetap di Autralia bersama ibu dan bapa dia. Agaknya keluarga Ali Zayn dah sampai kat KB kut... tapi stop dulu  citer mengenai dia tapi cerita sedih hari ni yang aku nak kongsi adalah.... Pagi tadi dalam jam 8.56 aku terima sms dari adik bongsu yang bertulis, Epi, meninggal dunia pagi tadi lebih kurang jam 8. Aku mula rasa sesuatu... mati? siapa Epi ni? Boleh aku lupa siapa Epi tu. So, aku sms balik tanya Epi yang mana satu. adik aku pun bagitau rupanya Epi, anak kedua  abang aku yang sulung dah meninggal dunia. Dia kemalangan dan meninggal ditempat kejadian. Astagfirullahalazim.... Serentak itu juga airmata menitis.. Innalilahwainalilahirajiun.. aku mula terfikir.. aku memang tak sabar nak balik kampung untuk jumpa semua ahli keluarga di majlis aqiqah tu nanti tapi aku tak sangka aku akan terima berita yang mengejutkan ini. .. hilang lagi seorang ahli keluarga kami.. SEDIH.. Aku hanya mampu sedekahkan Al - Fatihah pada arwah dan semoga dia ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Inilah kehidupan.. yang telah dijanjikan oleh Tuan Empunya bumi ini... Jika itu yang telah ditetapkan olehNya tiada siapa yang dapat menghalang... ini semua ketentuan Ilahi.. kita memang mampu merancang tapi hanya Allah yang menentukan segala - galanya... Amin

No comments:

Post a Comment

*

#

$

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...