Hari Baru Di Tempat Baru


Alhamdulilah.. akhirnya dapat juga aku bernafas lega hari ini di tempat baru yang jauh berbeza dari dunia aku sebelum ini. Tempat baru ini sangat berbeza dari tempat aku duduk dan kerja sebelum ini. Bukan beza sedikit tapi sangat sangat berbeza...environment berbeza dan orang2 sekeliling juga berbeza. Namun, perbezaan itu memberikan kegembiraan buat aku... perbezaan ini bukan negatif tapi perbezaan itu membuatkan aku dapat merasai dunia baru aku ini.



Sebelum ini banyak perkara yang aku fikir tentang penghijrahan aku ini. Aku sangat bimbang.. takut. Bagaimana tempat keje baru aku.. bagaimana dengan staf2 nya.. bagaimana dengan orang sekeliling di sekitar rumah aku... semuanya bermain2 di kepala aku dan buat aku takut.... takut jika perubahan yang ketara berlaku di tempat baru ini... takut jika aku tak dapat nak menempuhi cabaran baru ini... namun, bila aku jejak kaki di rumah kecil kami yang baru dan tempat aku bertugas .... semuanya berjalan lancar dan orang2 nya sangat peramah.

Malah. keselesaan yang aku dapat lebih dari yang aku idamkan...Walaupun bidang tugas aku di sini jauh berbeza dari tempat lama namun inilah yang aku harus lalui... mencari pengalaman dan cabaran baru yang  boleh buat otak aku segar semula.  Aku rasa ini lah percaturan yang telah Tuhan tuliskan untuk aku dan aku amat bersyukur dengan ketentuanNya.. Alhamdulilah. Aku bersyukur sebab  demi pengorbanan besar yang aku lakukan  untuk keluarga aku yang tersayang ini membuatkan hidup aku kini lebih bermakna. InsyaAllah 

Comments

Popular Posts