Wednesday, January 2, 2013

Setahun Awra Nashrullah


Alhamdulilah.. akhirnya detik ini tiba jua. Detik tahun baru 2013. Hari ini merupakan hari kedua dalam tahun 2013. Banyak perkara yang terjadi di sekeliling aku sekitar 2, 3 minggu ini. Beban tugas di tempat kerja dan beberapa perkara keluarga menyebabkan aku tertangguh untuk menulis perkara yang telah lama aku nantikan.. 

Tanggal 23 Disember 2012 yang lepas genap usia anak ku, Awra Nasrullah setahun. Anak pertama yang banyak memberi aku dan suami pengalaman terindah dalam kehidupan kami sehingga hari ini. Anak ibu dah besar kini, dari lahir yang hanya besar tapak tangan kini dah tinggi dan besar seperti kanak - kanak lain walau pun baru berumur setahun.. Aku dan suami tidak berhenti bersyukur kerana dikurniakan anak seperti Awra sejak dari lahir. Dia sangat mudah untuk diuruskan dan memang sangat susah nak menangis seperti bayi yang lain. Malah Awra tiada gejala kembung dan susah untuk demam... Alhamdulilah.. Alhamdulilah... Alhamdulilah. Aku sentiasa berdoa semoga Awra Nasrullah akan menjadi insan yang berguna untuk agama dan keluarganya.... aaaammennn...

Di sini aku kumpulkan gambar yang akan menjadi kenangan kepada aku... gambar Awra dari lahir hinggalah usianya setahun... semuanya akan aku kumpul kerana bagi aku, Awra sememangnya hadiah dari Allah untuk aku dan keluarga. Semoga bila Awra besar nanti.. dia tahu bahawa ibu nya sentiasa menyanyanginya... sentiasa melindunginya.. dan sentiasa mendokan nya.. 




Ini gambar Awra 12 jam selepas lahir. Lelaki. Berat 2.8kg. Awra bernaseb baik kerana sangat sihat, cukup lengkap fizikal dan bebas dari demam kuning... Alhamdulilah.




Ini gambar Awra genap 30 hari @ sebulan. Berat meningkat pada 3.5kg, sihat tubuh badan. Alhamdulilah.


2 bulan

Ini Awra semasa berusia 2 bulan. Dah pandai senyum. 2 bulan 16 hari Awra mula meniarap.


3 bulan.

Ini Awra masa 3 bulan. Berat badan dia 7.3kg. Mula merangkak.

4 bulan



5 bulan









Awra 6 bulan. Gigi susu mula tumbuh 2 batang. Mula berdiri.





Awra 7 bulan. Mampu duduk dengan stabil dengan sendiri. Berat 8.9kg






Awra 8 bulan. Dah boleh berdiri sendiri.




Awra 9 bulan. Gigi taring mula tumbuh





Awra 10 bulan. Gigi taring dah keluar. Berat 9.1kg.  Boleh melangkah selangkah dua. Masih takut untuk jalan.
 



Awra genap 11 bulan. Baru lepas demam yang teruk... tapi dah pandai jalan sendiri tapi masih kurang yakin untuk jalan laju. Berat masih 9kg. Gigi kapak dan taring dia dah penuh tersusun. Sekarang ni dah pandai gerak badan mengikut muzik. Yang paling ibu suka, bila ibu berzikir atau bertasbih... awra akan gerak badan kiri kanan sama macam orang dewasa bertasbih. Go go go SuperBoy ibu!!!




Alhamdulilah, ini gambar Awra Nashrullah genap setahun. Tinggi 77cm, berat badan 9.9kg. Dah berjalan, berlari dan memanjat. Hari ini lah yang ibu sentiasa menunggu.. awra dah boleh berdiri sendiri dan dah pandai bawa diri.. tak susah - susah dah ibu nak dukung.. awra dah jadi seorang budak lelaki yang sentiasa kuat dan taat pada ibu dan abi.. Insya-Allah.




Inilah ibu Awra semasa kecik - kecik dulu... kalau korang tengok... sama tak muka Awra dengan muka aku masa aku kecik - kecik dulu. Aku nampak ada persamaan itu tang pipi dan mata.... sama - sama temban... ^-^





Inilah rahsianya macam mana Awra dapat pipi labuh dan tembannya itu. Masa mengandung, gambar inilah yang menjadi teman dan halwa mata setiap hari... hehehe.. comel kan!

No comments:

Post a Comment

*

#

$

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...