Orang Yang Hebat!


Aku cuba.. cuba untuk tidak melebihkan atau ketengahkan atau publishkan segala usaha yang aku buat... sebab ia akan menjadikan diri aku riak... jika aku ingin berkongsi.. tiada niat ingin membangga diri... hanya sesekali dengan niat ingin berkongsi... tapi bila  saat jari ingin menekan klik di mouse aku terfikir... biarlah.. xpayah la... kerana dalam hati terbit.. aku ingin riak kah?  Aku terfikir... Dunia kini semua ingin ditonjolkan segala ingin ditunjukan agar orang nampak akan kehebatan diri kita. Dalam dunia akau yang makin mencabar aku sendiri tidak percaya dengan kemampuan yang aku berjaya lakukan... namun siapa yang memuji? Siapa yang tahu... hanya aku... hanya Tuhan dan orang disekeliling saja... sesekali hati kecil aku ni inginkan pujian... penghargaan.. atas segala usaha yang dilakukan..dan aku juga sedar sesekali itulah (suara syaitan.. yang mengajak kita supaya riak)... namun tiada siapa yang nampak usaha dan hasil yang aku lakukan.. aku redha.. xper.. Allah kan ada... Dia Maha Tahu.. segala perbuatan, segala tugas dan sgala keputusan aku buat kerana Dia.. jadi, semestinya Qoute ini buat aku makin tabah.. "Orang yang hebat tidak memerlukan Pujian sebaliknya terus merendah diri"

Comments

Popular Posts