Rezeki Akhtar

Alhamdulilah... setelah 3 minggu mengalami masalah untuk mengepam susu.. sebab pam fs saya meragam.. akhirnya dapat sy mengepam dgn happy semula. Akhirnya.. spare part perlu juga diganti.. sebab ibu cuai masa membasuh membran.. sekaligus.  Merosakkan ... pam tak lagi nak menghisap.  Susu tak keluar.. aku cuba lagi.. basuh dan basuh.. keringkan.. dan pam lagi.. xdapat jugak.  Akhirnya aku cuba pam susu ofismate.. airnya susu keluar mcm biasa... then br aku aku.. rupanya da yang tak kena dgn pam fs..ruapnya membran fs aku dh rosak.. sebab ia jadi mengembang. Puas aku fikir puncanya.. rupanya sebab aku rendam air panas.. membran sahaj.. membuat kan ia mengembang... langsung tak boleh digunakan selepas itu.. 



  Alkisahnya terpaksalah aku beli sparepart connector yang baru.. telan air liur aku tgk harga dia.. membran tak ade jual.. berasingan.. jadi aku mesti beli sekali dgn connector tu... sepasang.. dalam harga RM145 -  RM160. Puas aku servey.. mencari yang termurah.. ada dalam mudah.com.my.. dalam harga RM120.00 tapi aku takut kena tipu.. jadi aku beli dari suplier tempat aku beli pam susu aku.. dengan harga RM145.00 termasuk pos laju. 



Akhirnya.. dapat aku guna semula fs aku.. macam biasa.. cuma aku sangat terasa bila membeli spare part brg medela yang mahal. Masa ni aku rasa.. sebab bila fs rosak,.. aku cuba guna pam susu elektrik yang lain.. yang kawan2 aku... susu aku keluar macam biasa.. dan harga pam susu tersebut tak sampa RM500 pun... double lagi.. jadi bila jadi mcm ni.. baru aku terfikir.. bila barang mahal.. spare part mahal.. bila brg murah ... tapi kualiti hampir sama... wpun tak sama sepenuhnya.. mungkin boleh dipertimbangkan yang harga berpatutan itu... 

Tapi, pam medela FS memang tak boleh dibanding... sbb dia tak perlukan wayar.. mobile.. boleh pam sana sini.. hisapan lembut.. cepat... cuma ia adalah barang import... dan beribu ribu... jadi nak guna memanng berbaloi.. tapi kena jaga dengan sangat elok.. sgt berhati2.. supaya tak habis duit nak beli spare part dia. .. so lepas beli yg baru ni.. aku jaga FS dgn lebih baik.. berhati2.. sbb takut duit mengalir lagi.. hahhaha..ok. dah.. chow dulu.. wasalam.

Comments

Popular Posts