Produk / Fesyen

Fesyen


zalora.com.my
 
Korang pernah shopping kat zalora tak? Sebelum ni aku tak pernah buka... butik online zalora Cuma bila time raya hari tu.. aku tengok beberapa orang kawan aku bergaya sakan dalam FB... tunjukkan pakaian masing - masing. semua #zalora ... cantik.. amboi, aku jeling - jeling je lah.. sebab aku fikir mesti mahal. So, akhir tahun ni.. suami ajak ke majlis akhir tahun tempat kerja dia, so aku pun buka la butik zalora secara online baru aku tahu yang harga barang2 dia sangat berpatutan dan semuanya mengikuti fesyen/trend semasa. Sebelum ni aku beranggapan barang zalora ni mahal.. dan mungkin aku tak mampu. So itu antara tanggapan aku buat... aku silap!


Dalam aku servey - servey ada  beberapa jenis beg yang aku akan pertimbangkan dan masih berfkir - fikir untuk beli. Semuanya aku minat... rambang mata, harga berpatutan.. mampu milik dan yang penting memenuhi gaya yang aku nak.. dan yang paling penting.. semuanya cantik!.. terkini dan latest design.. cer korang tolong aku pilih yang mana satu... 

So, so do you know apakah ideal bags untuk annual dinner?

Clucth
Pertama sekali adalah clutch! Dress dan clutch merupakan kombinasi yang paling tepat dan memberikan anda penampilan yang cukup sofistikated. Aku biasa tengok artis - artis guna bag jenis Clucth ni bila ke majlis anugerah... lebih kurang la. Jenis bag ini sangat ringkas dan menarik. Clutch lebih bergaya dan bersesuaian dengan majlis makan malam. Handbag tak sesuai kita nak bawa  ke majlis - majlis gitu. 


Sling Bag


Untuk anda yang mungkin tidak mahu memegang beg anda sepanjang acara tersebut, anda boleh bergaya dengan koleksi sling bag yang boleh anda silangkan pada bahu.  Beg jenis sling ni pun sesuai.. ada bid dan sangat menarik.. berkilauan.. dan boleh disangkut dibahu. Biasanya untuk majlis makan malam.. aksesori berkilauan lebih bersesuaian dan kena pada gaya. Kalau korang guna sling beg ni.. comfirm stunning! Ini memang jenis feveret aku la..


Small Tote Bag

Dan jika anda ingin membawa barangan peribadi, tote bag merupakan alternartif yang terbaik! Okey, ini beg jenis tote.. tapi jenis tote yang keciik molek.. sangkut dibahu boleh, pegang kat tangan pun menarik. Beg jenis ni sesuai untuk saper yang jenis simple dan tak suka menonjol tapi masih nak bergaya. 

Aku servey kat zalora ni... semua barang - barang dia menarik dan harga pun berpatutan.. xda la mahal berbanding brand butik yang lain.. so sesuai la untuk bershopping dalam kegawatan ekonomi ini... walaupun harga berpatutan namun sangat menarik dan sesuai dengan peredaran zaman. So pada sesiapa yang berminat boleh la singgah di zalora  kalau korang beli.. jom kongsi cerita dengan aku... 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Salam... ok,jika lihat fesyen tudung terbaru aku di atas.. memang aku cipta fesyen ini sendiri kerana ia sangat menjimatkan kos dan menggunakan barang yang telah sedia ada. Ceritanya, aku dijemput oleh x -ofis untuk menghadiri Family Day merangkap majlis perpisahan untuk aku yang baru bertukar ke tempat keje baru. So, dalam majlis tu, salah satu game ada pertandingan pakaian paling elegan.. so, tengah kering ni (tunggu gaji) aku terfikir apa la aku nak pakai tapi tak yah kuar bajet.. so aku fikir2.. baik aku design je selendang yang ada. Mula2 aku hanya bayangkan saya.. then aku cuba olok2.. aku rasa ok. Hari kejadian, naseb baik menjadi.. maka agak menarik la fesyen tudung terbaru yang aku cipta ni.. saper yang berminat.. leh la minta tips dari aku yer... hehehe...


Ramai yang puji aku malam tu, so, memang agak menarik la fesyen tudung yang aku cipta ni.. cuba korang tengok, menarik tak?



Produk

 Long Wrislet Leather Sembonia 





 Akhirnya dapat jugak aku beli Long Wrislet Leather Sembonia yang telah agak lama aku idamkan. Aku rasa wrislet lebih sesuai untuk aku berbanding purse. Aku beli ni pun sebab kali ni aku dapat harga separuh di butik Sembonia di Alaman Putrajaya. Inilah hadiah kecil untuk diri sendiri dari bonus yang dapat... Alhamdulilah..

Moringa Body Shop


Hati dah tak tahan bila menghidu wangian baru dari Body Shop ni... Moringa.. baunya menusuk sehingga ke hati.. hati bergelora mau jugak walaupun poket kering. Ikutkan juga hati aku yang kecik ni.. akhirnya inilah buah tangan yang aku bawa balik dari Genting Highland.. best giler sampai hubby pun termimpi - mimpi kewangian nya... dasat wo.. Puas hati!!

Bila aku google cari apa tu Moringa, rupanya ia sejenis bunga adik beradik bunga jasmine.. khasiatnya,its a great skin moisturizer and relief skin irritant as well.  Moringa contains antioxidants and is rich in vitamin and nutrients, and therefore, it has nourishing and emollient properties.  Because moringa contains antiseptic properties, regular use can help reduce acne and clear up blemishes as well.  It works well and is perfectly safe for all skin type, even sensitive skin.

So, that why aku rasa sangat segar lepas guna mandian dan sapu pulak body butter nya... wow the feeling is amazing.. tak caya try la cari di Bodu shop terdekat dgn korang.. 


Quran Digital






Aku dah lama menyimpan hasrat nak beli Quran Digital ni... aku da follow perkembangan Quran ni di Internet dengan harapan harganya akan turun. Aku follow dari tahun 2010 lagi.. namun, harganya masih tak turun dan kebetulan hari ni da penjual datang ke ofis untuk menghantar Quran yang telah ditempah oleh rakan sepejabat ku yang lain.. aku pun dengarlah penerangan daripada jurujual tu.. harganya masih RM350.00. Memang harganya tidak turun tapi materialnya makin  bertambah dan eksklusif. Beza yang aku beli ni di tambah dengan buku hadis, panduan haji, kamus pelbagai bahasa serta briefcase yang smart. 



So, aku fikir2.. bila lagi aku akan beli Quran Digital yang banyak manfaat ni? Mestilah sementara duit tengah ada ni.. inilah hadiah untuk aku sendiri hasil dari duit bonus yang aku dapat. Sebelum ni aku asyik beli benda2 mengarut yang beratus - ratus tapi bila benda yang baik untuk kerohanian diri aku sendiri.. punyerlah lama aku mengambil keputusan untuk membelinya.. so, bila aku dh puas belek2 Quran Digital tersebut aku terus setuju beli. Niat aku, selepas ini dapatlah aku memperbaiki bacaan Quran aku. Jadi, aku harap selepas ini aku akan lebih rajin membaca Quran.. berbanding sekarang.. InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment

*

#

$

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...