Thursday, July 12, 2012

Awra Demam Lagi

Budak demam ni, nampak je kamera luas bijik mata...

Huhuhu... SuperBoy ibu demam lagi. Tapi kali ni demam Awra teruk sebab walaupun dah 3 hari panas badan dia asyik naik dan turun dan turun2 terus... pas tu malam2 asyik nangis jer.. ibu pun dah tak tau nak buat macam mana. Sebab, mulanya fikir dia demam sebab nak tumbuh gigi.. tapi kisahnya, gigi dia dah kuar 2 batang seminggu lepas . Takkan sebab tu.. so, memang bukan sebab nak tumbuh gigi baru tu.

Sejak ada gigi ni.. suka sangat gigit Carrot... nak asah gigi dia kut.. 


Hari pertama dia demam mula jam 3 ptg hari isnin tapi pengasuh dia tak bagitahu dan masa pickup jam 5 baru dia bagitau.. bagi aku itu dah lambat. Kami bagi ubat dan masa check panas badan dia, masih 38c  .. mana aku tak bimbang.  Demam sebelum ni, bagi je sekali ubat terus ok tapi kali ni tak reda jugak panas badan dia. So, kami terus g klinik private. Dr bagi ubat demam, antibiotik dan selsema.. lepas makan ubat... reda panas dia,  alhamdulilah tapi malam dia nangis dan tak tidur sampai pagi, panas badan naik lagi, puas aku fikir sebab apa dia tak berenti menangis ni? Jadi suami ajak g lagi sekali juper dr yang sama, dia bgtau panas tak reda adalah normal dan amik masa untuk sembuh..ok, fine jadi aku layan je demam Awra sambil2 basahkan kepala dan badan dia, ubat pun bagi ikut masa.. sepanjang dia demam ni,  bubur nasi yang aku selalu buat tu dia tak lalu nak makan dan susu pun dia tak nak minum. Puas aku paksa. Malamnya dia nangis lagi  dan dalam kul 2.30pg dan suhu badan dia naik lagi.. aku tambah gelisah.. dah bagi ubat naper tak reda jugak panas badan dia ni.. so bagi ubat lagi dan akhirnya dia tidur...


Pagi  rabu..suhu dia ok tapi  tengah aku bersiap - siap nak ke ofis..abi dia  sentuh sekali lagi kepala dia dan panas kembali badannya. Kali ni aku makin gelisah.. yerlah tadi ok je.. tiba - tiba suhu badan dia naik lagi, so aku fikir memang tak boleh nak pergi ofis kalau macam ni.. aku fikir sebaiknya aku bawa ke Hospital Putrajaya sebab panas dia lain macam. Jadi kami terus pergi bahagian Kecemasan Hospital Putrajaya dan tunggu dalam 30 minit doktor terus panggil dan bila di check rupanya ada tonsil dan ia bengkak teruk sebab tu badan dia sekejap ok sekejap panas. Jadi, terjawablah persoalan aku kenapa dia asyik menangis malam.. dan kenapa dia tak boleh tido.. sebab tonsil tu la.. macam kita yang dewasa ni, kalau dah demam, anak tekak bengkak.. nak telan air liur pun sakit... itulah yang dia rasa.. Then, doktor terus bagi ubat mujarab la jugak aku rasa.. agak kuat untuk Awra.. sebab setiap kali bagi..dia mesti terus tidur.. apa - apa ajalah supaya tonsil dia ok dan dia tak demam lagi...


So, pagi ni, aku yakin untuk bawa dia ke rumah pengasuh sebab panas badan dia dah reda dan dapat lah aku kembali ke ofis dan selesaikan tugas aku yang berlambak tak slesai lagi. Apa - apa pun syukur pada Tuhan kerana dengan izin Nya .. Awra dah sembuh.. Alhamdulilah.

No comments:

Post a Comment

*

#

$

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...