Aku dan Negeri Dibawah Bayu

Ini gambar yang di snap betul di Pulau Manukan.. bukan gambar teknik montaj ek.. memang sangat cantik alam ciptaan Tuhan.

Tak tadapat diungkapkan tentang keindahan Pulau Manukan, Kota Kinabalu, Sabah.. pabila aku sampai di sana. Bila mata melihat kejernihan airnya dan keceriaan ikan - ikan di dalam kejernihan itu.. hati melompat - lompat mau berenang bersama ikan - ikan kecil itu. Tapi masa tak mengizinkan aku bercerita lebih banyak kerana masih banyak tugas yang perlu diselesaikan... nanti aku akan bercerita lagi... tunggu tau..!!!


Sambungan..

Ceritanya, kami sebenarnya dah lama merancang untuk bercuti di Sabah, sejak dari kami perkahwin dulu kerana Pulau Manukan merupakan destinasi untuk honeymoon kami tapi kerana beberapa kekangan yang wujud terpaksa la kami tangguhkan dulu niat itu. Kemudian, selepas aku bersalin dan lepas pantang...huby asyik duk sebut nak ke Sabah... niatnya meraikan aku dan baby baru. Dia juga selalu sebut untuk bawa famili dia melancong. So, nak dijadikan cerita satu hari tu aku terlihat iklan AirAsia.com. tercuit pula hati untuk meneruskan hasrat tersebut. So, bila usha - usha AirAsia.com tu ada la tiket murah... aku kira semua 8 orang dalam RM1370... rasa macam sesuai sangat la dengan bajet dan kami semua.

So, aku terus report kat huby tercinta dan dia terus On dan suruh aku tempah tiket terus. Aku uruskan tiket dan dia uruskan Homestay kami semua kat sana.. semuanya melalui internet.. memang mudah giler... naseb baek semuanya ditempah berjalan lancar dan memudahkan lagi pergerakkan kami di sana... kami semua memang teruja giler...

Famili huby yang paling excited... yerlah tak pernah sampai Sabah. Lihat tempat orang... terlalu banyak perbezaan dari semenanjung.... tapi apa yang paling aku perasan.. Sabah memang sangat maju.. aku tahu Sabah memang maju tapi aku tak sangka sampai advance macam ni sekali.

Masa kami tiba di sana yang nampak sangat kemajuan nya itu ialah pembinaan Times Square yang di semenanjung ni hanya terdapat di Kuala Lumpur.. negeri lain mana ada... tapi Kota Kinabalu akan dibina... canggih tu... sangat maju... pendek kata sebaik aku jejak di Sabah.. aku tak berhenti - henti memuji Kota Kinabalu ni.. sampai huby kelaurkan ayat.. " sayang tak nak pindah sini ke? " Penangan negeri Sabah bah...!!!

Ramai yang bertanya tentang bajet perlancongan kami sekeluarga seramai 8 orang ini.. so aku bagi secara pukal saja yer..

Tiket untuk 8 orang pergi dan balik : RM1370
Homestay  2 malam 2 hari : RM 370
Kereta sewa 2 hari : RM 340
Makan dan Minum : kena kira sendiri lah, kami ramai jadi belanja pun banyak
Aktiviti Pulau Manukan  8 orang pergi dan balik beserta alat snorkling :  RM 121
Shopping : bergantung pada individu masing - masing tapi kami sekeluarga memang shopping giler2


Apa yang dapat aku rumuskan tentang percutian ini, Kota Kinabalu memang best.. makan best, homestay best, bandar best .... semuanya bestlah..!!!!  Kalau korang tak caya.. korang leh tengok entry2 seterusnya tentang beberapa tempat menarik yang kami lawati... kalau tak percaya jugak korang terjah la sendiri... baru korang puas hati kan... sangat berbaloi melancong ke Sabah Borneo. Jika korang berminat untuk guna home stay yang aku sewa.. boleh roger2 aku.. memang yang termurah dan terbaik.. percayalah..



Awra di LCCT, Sepang


Meleleh air susu....bestnya Awra minum susu dan excited sangat ibunya posing sampai tak sedar susu meleleh.... suka sangat sebab pertama kali bawa Awra jalan jauh.


Kenangan di dalam Air Bus AirAsia


Sempat lagi posing dalam kapal terbang... 2.30jam perjalanan.. hampir bosan la jugak.. tapi seronok dapat jalan ramai - ramai..

Pulau yang mengamit hati sesiapa saja yang memandang.. Pulau Manukan






Rumah Tebalik sudah bah.. Tamparuli, sabah




Pasar Ikan Masin Kota Kinabalu, Sabah... sedapnya ikan keropok!!!





Cyber City Apartment.. Teratak tempat kami berteduh di KK... moden giler.. best sangat tempat ni..






Jeti Jesselton Point  : Tempat naik bot untuk ke pulau - pulau indah di KK





Awra teman ibu dia shoping di Pasar Kraftangan, KK







    
On the way balik Kuala Lumpur... bye bye Sabah Borneo

Comments

Post a Comment

Popular Posts